вівторок, 22 грудня 2015 р.

 Розв’язування задач на тиск твердих тіл, рідин і газів, закон Архімеда  та умови плавання тіл.

Мета;  

1. Формувати вміння застосовувати здобуті знання при розв’язуванні                 задач; повторити основні фізичні поняття та їх застосування на практиці.
  1. Виховувати наполегливість, уважність, відповідальність, інтерес до
     фізики, почуття колективізму, самостійність.
  1. Продовжувати розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, робити
     висновки.
Обладнання:  карткитаблиці, рисунки, кросворди.
Тип уроку:   урок формування умінь і навичок. 
Форма уроку:  урок – змагання  - Сходження на вершину «Знань»                                            
 Хід уроку1.   
   Організація класу.    
  1.  Привітання класу, побажання учням хорошого настрою і плідної роботи.      
2.  Перевірити готовність учнів до уроку, відмітити відсутніх.
3.    Повідомлення теми і мети уроку.        Учні записують тему уроку, слухають мету і висловлюють свої очікування.
4   Мотивація навчання       Спинись, миттєвість, гарна ти! Доступна, масова, красива!       Пізнати всі нові світи. Нам на уроці так важливо!            Тож будемо ловити кожну миттєвість, не гаяти жодної хвилинки даром, наполегливо працювати, допомагати один одному бути допитливим.            Сьогодні ми проведемо урок у вигляді гри «Сходження на вершину Знань» з названої теми. Ця тема дуже важлива тим, що вивчені питання мають дуже широке застосування в природі, техніці, побуті. Тож уявіть собі, що ми знаходимося біля підніжжя гори і нам потрібно піднятися на вершину знань. Зробити це буде не легко, але можливо, якщо ви матимете наполегливість, уважність. бажання. Щоб піднятися на вершину знань, треба подолати ряд етапів. На кожному етапі вам треба виконати певний вид завдань, з якими ви повинні справитися.   Тож рушаймо!1У.    Актуалізація опорних знань.      - Щоб дістатися першої стоянки, нам треба подолати певну висоту, написавши фізичний диктант. Кожне питання диктанту 0,5 бала. Пишемо його під копірку, листочки здаємо вчителю , а зошити на взаємоперевірку сусіду. Кількість одержаних балів заносимо у рейтингову таблицю.
І    етап  «Розминка».
Фізичний диктант

Що таке тиск

Напишіть формулу обчислення тиску твердих тіл. Які вам відомі одиниці тиску? Як утворюють тиск гази? Як змінюється тиск атмосфери з висотою? Від яких величин залежить тиск в рідинах? Запишіть формулу обчислення архімедової сили ? Які умови плавання тіл в рідині Отже ми піднялися на деяку висоту. Трохи перепочили і знову в путь до наступної стоянки. Шлях стає важчим, тому будьте уважними! Щоб його успішно подолати, нам треба у формулах заповнити пропущені фізичні величини.
   ІІ    етап  гра «Допоможи роззяві» (Рейтинг завдання – 6 бала)    На дошці проектується кодопозитив з формулами у яких пропущені фізичні величини. Учні замість кружечків ставлять позначення фізичної величини чи одиниць вимірювання         Завдання  також пишуть на окремих листочках під копірку. Після відведеного часу, здають листочки вчителю, а зошити на перевірку іншим учням. Знов заносимо одержані бали в рейтингову таблицю.    
ІІІ    етап   «Фізика навколо нас» .                 (Інтерактивна гра «Фізичний волейбол»)
  1. Чому верблюди з важкою ношею не провалюються в пісок?
  1. Для чого будують фундамент при спорудженні будинків?
  1. Для чого в рюкзаках роблять широкі лямки?
  1. Чому мильна булька має форму кулі?
  1. Чому по тонкому льоду небезпечно ходити та кататися на ковзанах?
  1. Чи залежить тиск, що здійснюється автомобілем на землю, від того, як сильно накачані його колеса?
  1. Чому водонапірна башта повинна бути вище будинків, які забезпечуються водою із цієї вежі?
  1. Чому пасажирам у літаках далекого прямування авторучки із чорнилом треба поміщати в спеціальні поліетиленові пакетики?
  1. Ріка Нева з’єднана з великим числом каналів. Чому виникає небезпека виходу з берегів води в цих каналах при піднятті рівня води в Неві?
  1. Чи зміниться тиск води на дно цебра, якщо у воду опустити м’яч?
  1. Алюмінієвий і мідний бруски мають однакові маси. Який з них легше підняти у воді?
  1. Чому тоне корабель, що одержав пробоїну?
   1У     етап      «Розрахункові задачі»           Учні розв’язують на вибір задачі. (С –  1бал;  Д –  2 бала;  В – 3  бала).
  1. (С). Знайти тиск хлопчика на підлогу, маса якого 45 кг, а площа підошв його черевиків, які стикаються з підлогою, дорівнює 300 см2.
  1. (Д). На більший поршень гідравлічного пресу діє сила 60 кН. Площа великого поршня 240 см2, малого  -  4 см2. Визначити силу, що діє на малий поршень.
  1. (С). Біля підніжжя гори барометр показував 770 мм рт.ст., а на вершині 722 мм рт.ст. Яка приблизно висота гори?
  1. (Д). Визначити виштовхувальну силу, яка діє на камінь об’ємом 1,6 м3 у морській воді. (рводи = 1030 кг/м3)
  1. (В). Яка вага тіла об'ємом 50 см3 у воді, якщо його вага у повітрі 10 Н?
  1. (В). Яка підіймальна сила дитячої гумової кульки, наповненої воднем, об'єм якого 3 дм3, якщо кулька з воднем у ній має вагу 0,034 Н?
 У  етап    «Розгадай кросворд»  -  робота в парах.            (Учні одержують листочки з пустими обведеними клітинками і заповнюють                                         їх. Кожне питання – 1 бал)                          


Д
            ВАГА
ОМКРАТ
ВИШТОВХУВАЛЬНА
ВАТЕРЛІНІЯ
АТМОСФЕРА
ТОРРІЧЕЛЛі
ОСАДКА
 По горизонталі:
  1. Сила, з якою тіло діє на опору або підвіс.
  1. Гідравлічна машина, призначена для піднімання вантажів.
  1. Сила діє на тіло, занурене у рідину?
  1. Лінія вздовж корпуса судна, яка вказує на максимально дозволену осадку навантаженого корабля.
  1. Повітряна оболонка Землі.
  1. Італійський учений, учень Г.Галілея, винахідник ртутного барометра.
  1. Глибина, на яку корабель занурюється у воду.
 У1  етап       Підсумковий.       (Підрахунок балів, визначення переможців, вручення «Дипломів», учням які                          досягли вершини «Знання») 
У11  етап     Домашнє завдання.           Обов’язкове:  Повторити формули § 25-38 (Скласти таблицю ФВ)

Немає коментарів:

Дописати коментар